Najładniejsze samochody coupe 2022 roku

Sportowe coupe są dziś bardzo zróżnicowane, więc poszukiwanie 10 najlepszych będzie tematem, który z pewnością wywoła kontrowersje. Porównanie samochodów sportowych jest prawie niemożliwe, ponieważ oferują one tak wiele różnych wrażeń i doświadczeń z jazdy. Wybraliśmy 10 najlepszych samochodów, ale nie na podstawie sztywnych kryteriów, takich jak czas osiągnięcia 100 km/h lub czyste wrażenia z jazdy. Zamiast tego przyjrzeliśmy się, w jaki sposób łączą one pewne pożądane cechy w całość.

Nasz raport rynkowy obejmuje różne typy samochodów coupe. Samochody te mają cztero-, sześcio- i ośmiocylindrowe silniki z przodu, pośrodku lub z tyłu. Mogą one również posiadać turbosprężarki, kompresory lub żadne z powyższych. Każdy z tych samochodów ma również swoją unikalną osobowość.

Wszystkie te samochody są świetne do jazdy na swój własny sposób, ale robią to na różne sposoby. Kolekcja coupe 2022 to prawdziwa uczta wyboru, od niszczących opony chuliganów Forda i BMW, po ostre jak skalpel Alpine i wszystko pomiędzy. Sprawdź najlepsze samochody coupe w leasingu na stronie https://vehis.pl/nadwozie/coupe.

Najlepsze coupe 2022 roku

Oto nasza lista dziesięciu najlepszych coupe dostępnych obecnie na rynku. Przewiń w dół, aby przeczytać nasz werdykt na temat każdego pojazdu.

BMW M2 CS

Niektórzy czytelnicy, prawdopodobnie ci, którzy mają nieco większe doświadczenie w prowadzeniu samochodu, mogą pomyśleć, że BMW M2 ma dwoje drzwi. To rasowe coupé i jeden z najlepszych współczesnych samochodów wystawowych. BMW i jego oddział M znalazły się pod ostrzałem za swoje najnowsze dzieła. M2 CS jest nie tylko fantastycznym samochodem, ale także bezbłędną odpowiedzią na tę krytykę, a jednocześnie dowodem na to, że BMW nie zapomniało, jak budować samochody.

Cena PS440,000 może zaskoczyć wielu, zwłaszcza że samochód bazuje na serii 2, wydanej w 2014 roku. Ten z kolei jest ewolucją modelu z 2004 roku, ale w nowym M2 wcale tego nie czuć. Model ten łączy w sobie wszystkie najlepsze cechy BMW M w zabawny i spójny sposób. Wygląda jak mały niemiecki Hot-Rod, ale może być używany na co dzień, ponieważ ma tylne siedzenia i bagażnik. Niech żyje coupe!

Alpine A110

Niewiele samochodów cieszyło się tak dużym zainteresowaniem w latach poprzedzających premierę, jak Alpine A110. Koncepcja była zbyt dobra, by w nią uwierzyć - dedykowane aluminiowe podwozie, 1100 kg masy, umieszczony centralnie turbodoładowany silnik i stylizacja z nutą retro, ale bez przesady. Dodajmy do tego fakt, że za zawieszenie odpowiadało Renault Sport, a jedynym słabym punktem mogła być dwusprzęgłowa skrzynia biegów.

Rzeczywistość okazała się jeszcze lepsza. Alpine jest wyjątkowe pod względem zdolności do poruszania się z poziomem wyrafinowania i zgodności, który nie ma sobie równych w innych samochodach. Połączenie układu kierowniczego, silnika i hamulców tworzy jedno z najlepiej prowadzących się coupe ostatnich lat. Świadectwem mistrzostwa A110 jest to, że wersja S, której prawdopodobnie powinniśmy poświęcić więcej uwagi, umniejsza blask oryginału. Alpine udało się za pierwszym razem.

Ford Mustang Mach 1

Ford Mustang jest już dobrym wozem w swojej standardowej wersji GT, która ma 5-litrowy silnik wolnossący o nazwie "Coyote". Nie jest zbyt dobry na niskich drogach. Wije się jak makaron. Trudno też być zadowolonym z dziesięciobiegowej skrzyni biegów. Wersja Mach 1 jest inna, ponieważ została zmodyfikowana w celu usunięcia niechcianych cech.

Za dodatkowe 55 tysięcy złotych można otrzymać szereg pozornie drobnych ulepszeń, które razem czynią z Mustanga zupełnie nową maszynę. Moc 5-litrowego silnika została nieznacznie zwiększona dzięki zmianom w układzie dolotowym i wydechowym, ale to tuning podwozia robi różnicę.

Nowe ramy pomocnicze zostały zaprojektowane do współpracy z grubszymi stabilizatorami. Sprężyny i tuleje zapewniają bardziej precyzyjne prowadzenie. Amortyzatory MagneRide i elektryczne wspomaganie kierownicy zostały dostosowane do nowych komponentów. Rezultatem jest ulepszone coupe o większej precyzji, wyrafinowaniu i osiągach niż standardowe 5.0.

Aston Martin Vantage

Nowy Vantage był wyczekiwany przez długi czas, ale w końcu pojawił się 11 lat po swoim poprzedniku. Ma zmodyfikowaną architekturę z większego DB11 i nieco kontrowersyjny wygląd w porównaniu do starego modelu.

Układ napędowy Astona jest bezbłędny. Ma silnik 4.0 AMG twin turbo, który jest podkręcony i wytwarza 510 KM i 685 Nm. To wystarcza, aby rozpędzić się do 100 km/h w 3,6 sekundy. Vantage jest przyjemny w prowadzeniu na płaskich, suchych drogach, ale przy złej pogodzie lub wyboistych drogach samochód ma trudności z przyczepnością i trakcją.

Vantage to ogólnie dobry samochód, ale gdy mocno go przyciśniesz na powierzchni, która nie jest gładkim asfaltem, możesz zobaczyć jego nieco nieoszlifowaną stronę. Jego rozmiar może być również wadą, ponieważ niewielka powierzchnia szyby może utrudniać manewrowanie na węższych drogach. Vantage to przyjemny samochód, z dobrą ścieżką dźwiękową i funkcjonalną kabiną. Po kilku poprawkach w podwoziu mógłby stać się prawdziwym hitem.

Lexus LC 500

Lexus LC 500 to pretendent do tytułu najbardziej pomijanego i niedocenianego samochodu na rynku. Niesamowity wygląd Lexusa LC 500, 477 KM i mnóstwo technologii w podwoziu nie mogą tego zmienić.

Lexus opracował LC w sposób, na który większość producentów samochodów nie mogłaby sobie dziś pozwolić. Wszystko zostało wykonane na zamówienie, co zwiększa koszty produkcji. Przednie zawieszenie zostało zaprojektowane od podstaw, aby idealnie pasowało do nadwozia nad 20-calowymi kołami. Silnik to piękny 2UE-GZR od Toyoty. Nie ma układu hybrydowego ani turbo, tylko pomruk wydobywający się spod maski i z rur wydechowych. Oszałamiające podwozie, charyzmatyczny napęd i bezkonkurencyjna jakość wykonania sprawiają, że samochód zapewnia lepsze wrażenia z jazdy niż jego wygląd. Jego niemal koncepcyjny wygląd jest tym, co go wyróżnia. Szkoda, że tak niewiele osób to zauważyło.

Nissan GT-R

Wiele osób uważa, że jazda Nissanem GT-R przypomina grę komputerową - jest łatwa, przyjemna i nie wymaga żadnych specjalnych umiejętności. Każdy, kto tak uważa, nigdy nie prowadził GT-R. Gdy tylko usłyszysz dyferencjały, wiesz, że jest to bezpośrednie doświadczenie. Kiedy po raz pierwszy wciskasz pedał gazu po wyjściu z zakrętu, opony piszczą i próbują zmielić asfalt w pył. Czujesz, że musisz ścisnąć samochód, aby wydobyć z niego jak najwięcej.

Podstawowy GT-R stał się nieco bardziej miękki w ostatnich latach w porównaniu do oryginalnego modelu z 2008 roku, ponieważ warianty Nismo przejęły rolę hardkorowych zabawek torowych. Nie ma znaczenia, jaką wersję lub rocznik ma GT-R, nadal ukrywa swoją brutalną naturę.

BMW M4 Competition

BMW M4 Competition to samochód o najwyższych osiągach, nawet jeśli zignoruje się jego kontrowersyjną stylistykę. Masa nowego M4 wynosi 1725 kg, czyli znacznie więcej niż 1570 kg poprzednika. Ale jego 3-litrowe silniki S58 radzą sobie z dodatkową masą. Tylnonapędowa wersja o mocy 510 KM i 650 Nm osiąga 100 km/h w 3,9 sekundy.

Moc jest tutaj dostarczana liniowo, w przeciwieństwie do poprzednika F82 z silnikiem S55. Ułatwia to wykorzystanie pełnego potencjału samochodu. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów została zastąpiona 9-biegowym automatem z konwerterem momentu obrotowego. Zmiany biegów nie są tak szybkie, ale nowy układ napędowy nadal działa lepiej niż oczekiwano.

M4 Competition to lekki samochód, który oferuje większą precyzję i szybkość reakcji. Sztywność podwozia jest również imponująca. Prowadzenie jest również imponujące, a samochód jest jeszcze bardziej użyteczny i pewny siebie niż jego poprzednik. Nie jest tani, kosztuje prawie 40 000 PS4, ale jego osiągi w złotówkach czynią ten samochód jednym z najlepszych.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0

Trudno nie zabrzmieć cynicznie na temat 718 Cayman GTS, ponieważ wydaje się, że jest to Cayman, na który wszyscy czekali od czasu kontrowersyjnej premiery 718. Pomysł jest prosty, ponieważ wykorzystano ten sam 4,0-litrowy silnik typu bokser, który był w GT4, ale zamiast tego o mocy 400 koni mechanicznych. Podwozie nie różni się niczym, ze standardowymi amortyzatorami PASM, które obniżają samochód o 20 mm, aktywnym systemem zawieszenia i wektorem momentu obrotowego, który stanowi początek i koniec pakietu dynamicznego.

Jak jeździ? Jeździ doskonale. Porsche potrafi mknąć po kiepskich drogach niczym Alpine A110, a sposób, w jaki nadwozie i zawieszenie zachowują się pod obciążeniami bocznymi, nie przypomina niczego innego w tym przedziale cenowym. Układ napędowy jest cudem responsywności, elastyczności i charakteru. Hamulce są mocne i pewne. Wszystko to jest poparte równowagą, która jest tak czysta i niezawodna, że można się zastanawiać, w jaki sposób charakter wiernego starego psa został zaszczepiony w nieożywionej maszynie.

Porsche 911 Turbo S

Porsche 911 Turbo S

Pytasz: Coupe czy supersamochód? To pytanie nękało Porsche 911 Turbo od samego początku i nadal nęka tę generację. Turbo ma kilka sztuczek w rękawie, tak jakby specjaliści Porsche GT wciąż majstrowali przy podwoziu.

Biorąc wszystko pod uwagę, jest prawdopodobne, że Turbo S poczyniło największe postępy w stosunku do poprzedniej generacji 992. Zarówno obiektywnie, jak i subiektywnie.

Bentley Continental GT V8

OK, to jest to. Lexus jest po prostu zbyt dobry w dynamice, abyśmy mogli umieścić go bezpośrednio w tej kategorii. Continental GT V8 jest wreszcie tym, na co wszyscy czekaliśmy od 2003 roku, kiedy samochód został po raz pierwszy wypuszczony. Jak na ironię, ten postęp jest niemiecki, ponieważ nowy Conti wykorzystuje silnik V8 i platformę Porsche Panamera.

Wersja V8 może brzmieć jak kompromis. Ale przypomnę, że pierwszy GT miał więcej wspólnego z Volkswagenami, niż Bentley chciałby przyznać (phaeton i Tuareg). Nowy GT, z przednim silnikiem i tylnym napędem, jest bardziej niż kiedykolwiek zgodny z koncepcją Gran Turismo Bentleya. Silnik V8, choć cichszy niż flagowy W12, jest bardziej charyzmatyczny i przyczynia się do lepszego prowadzenia samochodu. GT angażuje kierowcę bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, bez poświęcania bogatej (niektórzy powiedzieliby zbyt bogatej) atmosfery zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.

Kategorie: Motoryzacja,

Autor

Redakcja

4tuning.com.pl

Komentarze (0)